fredag 10 juli 2009

Karnevalen igång!

Då har den rullat igång, den stora festen som man ser fram emot hela året....;) Eller stora och stora, måste säga att det verkar som om den blir mindre för vart år...... Anyway, jag, mamma och pågarna var nere och tog en runda på tivolit och kikade på Drill o Drull osv.
Trevligt väder hade vi, förutom att det blåste ganska mycket... Senare på kvällen kom Christel hit och passade huset/Marley, så att jag kunde köra in en runda. Jag träffade Malin o hennes, Julia o Frans osv, i jazztältet där Maja uppträdde. Hon är sååå bra:) Efter det gick vi för att käka, jag tog en kebab, och hjälp vad den var tråkig..... Senare gick vi till Rådhustorget och lyssnade på Timbuktu, det blev ingen lång lyssning, ganska tråkigt och blåsigt:(
Idag ska jag inte göra något, eventuellt köra in och äta något, men då ska det minsann inte regna en enda droppe!!
Pössinöss

4 kommentarer:

Barn & Inredning sa...

Visst känns det mindre och mindre...lite sugen att gå ner där ikväll...men det blir alldrig så ändå. Känns som man kan det här nu,inser att det aldrig blir så kul som innan,när vi var yngre!! Då hade vi det mega skoj...och såg fram imot det i veckor...hihi!! Men min mamma ser fram imot detta hela året,och lever för karnevalen dessa dagarna...helt sanslöst!! Om det forf finns när du och jag blir så gammla...då kanske vi oxå är hel galna när Karnevalen kommer. Uch så negativ jag låter,det är ju roligt att ngt händer i stan och att alla vänner man inte träffat på länge...ploppar fram så klart...:)
Hoppas det blir bättre idag då,
Kram Kram Malin

mamma sa...

Jag träffade din mamma och hon hade lika kul som jag...är det åldern, eller inga ungar att hasa på???
I vilket fall som helst så har jag haft det jätteroligt och fick en handkram av Svenne. Tvätta mig? Tror inte det!
Köss!

Barn & Inredning sa...

Ha ha....nä du får tvätta dig när du känner lite olustig doft om dig ;)
Jag tror att det både e åldern och inga barn att tänka på ens...bara sig själv. Och nu har ni all tid åt er själva. Den tiden kommer ju för oss oxå. Var tid har sin susning
Kram Malin

Petrah sa...

Har inte varit på karnevalen på några år, men minns hur kul man hade när man var ung där..
Ni hade ivf tur med vädret i skåne, jag var i gbg och det ÖSREGNADE! :(