onsdag 14 oktober 2009

Marleys finger kasst igen:(

Då har man varit på vårdcentralen igen med lillkillen,och hans finger..... Denna gången, så fick vi träffa en läkare och han tog en odling. Kanske kan vi äntligen få reda på vad detta kommer av. Svaret kommer troligtvis på måndag eller tisdag. Läkaren gissade på herpesvirus(?!), men skrev ut salva mot svinkoppor(!?!) Jaja, i vilket fall som helst så fanns inte den salvan på något apotek i Landskrona/Lödde, hur typiskt är inte det...
Men jag fick ett jättebra tips på en annan salva av bästa fröken Malin, så den använde jag istället. Iförmiddags så smsade apoteket, att vår doktor skrivit ut ett annat recept till Marley istället, så jag for ner på apoteket efter jobb och hämtade ut den. Hur trött tror ni att jag blev när jag ser att salvan han skrivit ut, var samma salva som jag redan hade hemma........ Fy f''*n vilken onödig tur till apoteket det var, och vilken onödig hundralapp som jag kunde använt till annat. Suck.
Annars är det bra med oss, Jamie sover hos sina älskade farföräldrar som kommit hem igen från Nice, igår var han och simmade och mormor följde med, så det kan knappast bli bättre;)
Nu ska jag öppna en kall burk Coca Cola Light, parkera bakdelen i soffan och dra upp fötterna....
Puss

2 kommentarer:

mamma sa...

Då har du mycket salva hemma nu. Hoppas att du får svar på odlingen snart så att en riktig behandling kan starta. Det är ju synd om lillkillen!
Puss på er!

Linda sa...

Aww stackars Marley.. Hoppas att salvan ska funka iaf! Kram