måndag 2 augusti 2010

Jamies födelsedag!

Min älskade Jamie fyllde 8 år igår! Tänk, 8 år.... Känns inte som att det var så längesen jag först höll honom i mina armar... Eftersom det är sommarlov och de flesta kompisarna är bortresta, så blir det kompiskalas när skolan börjar igen. Igår var det nära och kära som uppvaktade lilla hjärtat:) Slänger upp lite bilder sen, har inte tankat av kameran än.

Jag, mamma och barnen hade det jättemysigt i Göteborg! Tågresan gick jättebra och hotellet var fint:) Vi bestämde oss för att passa på med Lisebergsbesöket medans det var "uppehåll".... Vilket visade sig vara ett väldigt bra beslut, då det verkligen vrålöste ner på fredagen. Vi och en miljon andra turister stod i kö för att komma in på Universeum... Som tur är, så sväljer det stället enorma mängder besökare och vi kom in ganska snabbt... Där inne träffade vi min barndomsvän Jessie och hennes töser! Det var jättemysigt. Tyvärr fick vi avbryta besöket ganska tvärt, för att i panik bege oss till apoteket... Marley skrek nämligen av smärta när jag lyfte upp honom mot min höft. När jag bytte blöjan, så såg jag att lille snoppen var jättesvullen och röd!!! Så hemskt... Efter ett samtal med sjukvårdsupplysningen och ett inköp av iprensuppar, så kändes det lite bättre både för barnet och mamman... Jessie och hennes döttrar
kom och hängde lite med oss på centralstationen innan det var dags för avresa. Och då....
Buss ersätter..... Vadå?!? Så jädrans dålig information var det, ingen kom och berättade någonting för oss.... Där stod vi, tillsammans med en massa andra resenärer vid ersättningsbussarna och inte ens chaufförerna visste något verkade det som... morrrrrrr....
Men men, sent omsider kom vi på en buss som skulle söderut och mina barn var såååå otroligt duktiga!! Hem kom vi iallafall, sent som bara den, men ändå! Skönt...
Marley åkte i badet direkt på morgonen, som sköterskan på sjukvårdsrådgivningen hade sagt. Vatten tvål och lufta, får han feber och det blir värre kontakta vårdcentral... Och nu är lille snoppen, tack och lov, nästan helt återställd... Tänk vad man kan jaga upp sig när det handlar om ens barn...;)

Imorgon ska jag till reumatologen i Lund, lite nervöst på något vis... Det känns som om jag inbillar mig, eller överdriver eftersom det inte syns något.... Men värk har jag ju iallafall, så något konstigt är det med mig... Håll tummarna.

Och Twilight-sagan är utläst.... Helt fantastisk enligt mitt tycke...:) Nu väntar filmerna, jag kan knappt vänta!
Puss och kram

3 kommentarer:

Julia sa...

Precis samma sak hände lille F med snoppen. Jag fick panik! Haha! Men efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen och fått veta att det var oerhört vanligt bland småpojkar kändes det bättre.

Ja, hönsamammor e vi allt!

Kramar & kärlek

Linda sa...

Och precis samma som Dante hade oxå! Så himla skönt att det gick så bra för er!
Hönsamammor rules!
Kramar

Leni sa...

Ja, jag läste om lille Dante.. Stackarn vilken himla otur han har. Hoppas att allt är bra nu:)
Kramar till er
Kärlek